Prace przy tunelu były trudne, zwłaszcza pod wodami cieśniny Bosfor
Prace przy tunelu były trudne, zwłaszcza pod wodami cieśniny Bosfor
TOLGA BOZOGLU /EPA/PAP

Pociąg pod wodą

Adam Śliwa

MGN 12/2013

publikacja 25.02.2014 10:08

Ma 13 km długości, łączy dwa kontynenty, jest najgłębszym tunelem kolejowym na świecie.

S tambuł (dawny Konstan-tynopol lub Bizancjum) leży i w Eu-ropie, i w Azji. Dzieli go cieśnina Bosfor. Właśnie pod nią zbudowano tunel. Dzięki niemu pociągi metra będą przewozić pasażerów między dwoma kontynentami. W przyszłości ma też powstać tunel dla samochodów.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

W subskrypcji otrzymujesz

  • Nieograniczony dostęp do:
    • wszystkich wydań on-line tygodnika „Gość Niedzielny”
    • wszystkich wydań on-line on-line magazynu „Gość Extra”
    • wszystkich wydań on-line magazynu „Historia Kościoła”
    • wszystkich wydań on-line miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”
    • wszystkich płatnych treści publikowanych w portalu gosc.pl.
  • brak reklam na stronach;
  • Niespodzianki od redakcji.
Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
Pierwsza strona Poprzednia strona Następna strona Ostatnia strona
oceń artykuł Pobieranie..