Pierwszy czat z Izą
Roman Koszowski/GN

Pierwszy czat z Izą

Komentarzy: 16

publikacja 06.12.2011 13:52

Zapis czatu z Izą Paszkowską z 1 grudnia 2011 roku

 [19:01] <Iza_Paszkowska>: Witam! Zapraszam do zadawania pytań. Oby nie podchwytliwych :)
[19:02] <Iza_Paszkowska>: Od 12 lat czytelnicy Małego Gościa piszą do mnie o przeróżnych problemach, a ja, w miarę możliwości, odpowiadam, a jeśli nie potrafię, to na pewno rozumiem.
[19:05] <barbaramaria1994>: Witam! Nick znany, oczywiście :) Jestem stałą uczennicą. Zastanawiałam się, czy przez te 12 lat, od kiedy odpowiada Pani na pytania Czytelników, nie jest Pani czasem znudzona powtarzającymi się często problemami, tematyką
[19:06] <Iza_Paszkowska>: Nigdy nie nudziło mnie odpowiadanie, każda osoba jest jedyna w swoim rodzaju. Pozornie problemy są podobne, a jednak każda sprawa ma inny kontekst. I to jest ciekawe. fascynujące.
[19:06] <Zosieczka>: Mam 140 wzrostu i ważę zaledwie 30 kg jem normalnie ale nie tyję co zrobić ?
[19:07] <~Monikaa>: cieszyć się :)
[19:07] <Iza_Paszkowska>: Zosieczko, wszystko zależy od wieku, od budowy ciała rodziców i krewnych. Jeśli jesteś dużo mniejsza niż rówieśnicy, to można iść do lekarza.
[19:07] <kasiakrenc>: dobrze to czy jak koleżanka ktura mnie zraniła prosi o wbaczenie a ja jej nie wdaczm chociaż chce to co teraz mam robici??
[19:08] <Iza_Paszkowska>: Troszkę poczekać z wybaczaniem, bo czas leczy największe rany. najpierw szarpią emocje, ale potem się wyciszamy. Przebaczenia potrzebujesz najbardziej dla siebie. Sama się lepiej poczujesz, gdy przebaczysz.
[19:09] <Zosieczka>: Moja przyjaciółka zaczęła mnie zostawiać. Na przerwach zaczyna spędzać czas z inną a ja się dziwnie czuję :(
[19:11] <Iza_Paszkowska>: To typowa sytuacja, każda dziewczyna coś takiego przeżywa. Spróbuj sama podchodzić do innych koleżanek, szukaj wspólnych tematów, podchodź nawet do dziewczyn z innych klas. Próbuj stworzyć dużą grupę dziewczyn, gdzie zawsze będą pewne nieporozumienia, ale
[19:11] <Iza_Paszkowska>: zawsze się ktoś z kimś dogada.
[19:12] <27kuba>: Witam. Chciałbym podzielić się swoimi problemami. Mam 11 lat. Niestety, trafiłem na taką klasę, że połowa uczniów to wielcy cwaniacy i na każdym kroku każdym gardzą. Ja wiem, że dali by mi spokój gdybym był z nimi, ale ja nie chcę się zmieniać. Pomocy!
[19:13] <Iza_Paszkowska>: Połowa uczniów to cwaniacy. Oni są najgłośniejsi. Ty wejdź w kontakt z osobami cichymi i
[19:13] <Iza_Paszkowska>: na przekór tamtym śmiejcie się, zajmujcie się czymś, chodźcie na treningi, rozmawiajcie o grach.
[19:14] <kasiakrenc>: no tak ale jeśli ona nie ma zamiru się zienić bojesie że to grzech
[19:14] <Iza_Paszkowska>: Kasiu,co jest dla ciebie grzechem?
[19:14] <mari-1992>: WITAM
[19:15] <motyl1420>: Witam,Mój Ojciec nie utymuje z nami kontaktu 2 lata,nie odbiera telefonów ... przyzwyczaiłam się do jego nieobecności, ale najbardziej boli, że dowiedziałam się że jest z inną kobietą w Polsce i utrzymuje, wyhowuje jej dzieci.
[19:15] <Zosieczka>: Dobrze, dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam [mina]
[19:16] <Iza_Paszkowska>: Chociaż to żadne pocieszenie, to dzieci z takimi problemami jest coraz więcej. Spróbuj nawiązać kontakt z mądrymi dorosłymi osobami, może ktoś zastąpi ojca.
[19:16] <Iza_Paszkowska>: Taki ojciec obudzi się po wielu latach
[19:16] <Iza_Paszkowska>: i będzie mu bardzo przykro. A ty już teraz czuj swoją wartość.
[19:16] <mari-1992>: Mam pytanie; co sadzi Pani o przezywaniu osob, ktore nie maja dziewczyny, dobrze sie ucza, nie traca czasua na glupoty pedalami/
[19:17] <Iza_Paszkowska>: Niestety jest to nowe zjawisko, będzie się nasilało.
[19:18] <mari-1992>: to chore, ale spoleczenstwo m.in. w wieku gimnazjalnym to plaga!!
[19:18] <Iza_Paszkowska>: Przygotuj sobie kilka różnego typu odpowiedzi. jedne złośliwe, inne błyskotliwe, czasami
[19:18] <~Monikaa>: tata mojej mamy ( mój dziadek ) rozstał się z babcią . Niedawno po wielu latach zadzwonił do córki , ale wtedy moja mama , mimo , żę bardzo nalegał nie chciała z nim rozmawiać , to tak do motyll420
[19:18] <Iza_Paszkowska>: okaż znudzenie.
[19:19] <Iza_Paszkowska>: Dbaj o rozwój fizyczny, bo chłopcy
[19:20] <Iza_Paszkowska>: cenią wysportowanych kolegów, nie czepiają się ich tak mocno. czasami tego typu zaczepki można lekceważyć. Zapytać, kiedy zmienią temat, bo ten już nie jest modny.
[19:20] <barbaramaria1994>: Ci, co przezywają innych w ten sposób, są - delikatnie mówiąc - niedojrzali. Ale widzę, że w liceum wygląda to inaczej. Przeżyłam kilka takich przezwisk, przykrych, w liceum widzę zmianę na lepsze (do mari-1992)
[19:20] <kasiakrenc>: tak bo Bóg powiedział że mamy przeaczać 77 razy
[19:20] <kasiakrenc>: i żle się z tym czuje
[19:22] <Iza_Paszkowska>: Kasiu, czasami potrzeba troszke czasu, żeby emocje opadły. Za emocje nie odpowiadamy. Uważaj, abyś za bardzo nie skupiała się na analizowaniu grzechów. Skieruj uwagę na robienie czegoś dobrego, a może ten problem warto
[19:22] <Iza_Paszkowska>: potraktować z lekkim humorem, wtedy zyskasz inną perspektywę.
[19:22] <Iza_Paszkowska>: Humor bardzo pomaga w życiu.Przekonałam się o tym wielokrotnie. Nawet w bardzo poważnych sprawach.
[19:23] <mari-1992>: tak zgadzam sie, w liceum (w moim przypadku) sytuacja uległa zmianie na lepsze
[19:23] <mari-1992>: a co np. gdy taka osoba rzeczywiscie moze byc "innej orientacji" co mamy jej poradzic? Jak pomoc zmienic jej styl (jesli tego chce)?
[19:24] <Iza_Paszkowska>: Na podstawie wielu wielu rozmów twierdze, że tych naprawdę innej orientacji jest bardzo mało.Niestety jest na to moda, udawanie, uleganie wpływom.
[19:24] <Iza_Paszkowska>: Miałam już takie listy, gdzie komuś wydawało się, że jest innej orientacji.
[19:24] <mari-1992>: tzn? co ma Pani na mysli piszac :uleganie wplywom"?
[19:25] <mari-1992>: i jak Pani odpowiedziala wtedy?
[19:26] <Iza_Paszkowska>: Media bardzo lansuja ten temat. Przecież bardzo wielu licealistów nie miało nigdy dziewczyny i o niczym to nie świadczy. Ludzie żyją teraz dłużej niż dawniej. Późno łączą się w poważne pary. Dlatego szukanie drugiej połowy trwa.
[19:26] <kasiakrenc>: pani izo czy ma pani skype
[19:26] <Iza_Paszkowska>: Nie mam. Zapraszam na pocztę mejlową. Odpowiadam codziennie późnym wieczorem.
[19:27] <Iza_Paszkowska>: korepetycje@malygosc.pl
[19:27] <mari-1992>: mam kolejne pytanie: czuje powolanie do kaplanstwa, boje sie, ze sobie nie poradze jako kleryk (student) pomimo tego, iz nie mam trudnosci w nauce, prosze o porade
[19:28] <Iza_Paszkowska>: Powołanie to jak delikatna roślinka, dlatego czekaj do samej matury. Nie rozpowiadaj, omadlaj sprawę i pewnego dnia będziesz wiedział. czasami decyzja może zapaść w czasie studiów lub po ich ukończeniu.
[19:28] <Iza_Paszkowska>: Zwracam uwagę na Jana Pawła II, który zaczął inne studia i początkowo nie był przekonany do swojej drogi.
[19:29] <~Monikaa>: kiedy i w jakim stopniu brak akceptacji siebie jest/staje się grzechem ?
[19:30] <Iza_Paszkowska>: Wydaje mi się, że brak akceptacji siebie jest typowy u nastolatki i nie rozpatrywałabym tego w kategorii grzechu, tylko zwyczajnie pracowała nad sobą, szukała radości życia i działała.
[19:31] <Iza_Paszkowska>: Cechą umysłu dziewczyn jest nadmierne analizowanie. Im bardziej myśląca osoba, tym bardziej krytyczna wobec siebie. W tym wieku prawie zawsze zbyt krytyczna.
[19:32] <Iza_Paszkowska>: Kasiu zapraszam do dłuzszej korespondencji. Jeszcze nawet dzisiaj, gdy dojadę do domu.
[19:32] <motyl1420>: ja chciałabym studiować teologię i pracować w szkole (z gimnazjalistami) ale czy taka praca się opłaca? wiem jak nauczyciele odmawiają ucznią jeśli chcą wybrać kierunk nauczyciela
[19:33] <Iza_Paszkowska>: Pracuję w szkole od 34 lat. I o zgrozo bardzo lubię tę pracę! Przeprasza...miałam 9 lat przerwy na wychowanie swoich dzieci.
[19:34] <mari-1992>: mam pytanie dosyc intymne, ale chce je zadac
[19:34] <mari-1992>: czy polucje nocne sa grzechem? sny erotyczne, na które nie mamy wpływu? jak je zwalczac? lekarze mówią, aby nie miec
[19:34] <mari-1992>: pulic trzeba sie masturbowac - a to jest czyn zły, co w takim przypadku?
[19:34] <Iza_Paszkowska>: To, na co nie mamy wpływu, nie jest grzechem. A ze zdaniem lekarzy sie nie zgadzam.
[19:34] <kasiakrenc>: ale jak
[19:34] <kasiakrenc>: ??
[19:35] <Iza_Paszkowska>: napisz na adres korepetycje@malygosc.pl
[19:35] <Lucy18>: A czy trudno było Pani powrócić po tak długiej przerwie?
[19:36] <Iza_Paszkowska>: Wracałam do pracy z radością!
[19:36] <Iza_Paszkowska>: Wtedy nawet 6-klasiści wydawali mi się duzi, odpoczywałam przy nich, bo moje dzieci były młodsze.
[19:36] <Lucy18>: Miłam na myśli to, że podobno lepiej nie robić sobie długiej przerwy w pracy, bo potem trudno od nowa się przyzwyczaić :)
[19:37] <Iza_Paszkowska>: mam inne doświadczenie. Gdy najmłodsza córka miała 4 latka, już mnie ciągnęło do powrotu.
[19:38] <Iza_Paszkowska>: mari-1992 - zapraszam do napisania listu na adres korepetycje@malygosc.pl
[19:38] <Iza_Paszkowska>: jutro wieczorem z pewnością odpowiem.
[19:39] <Iza_Paszkowska>: To może być dłuższa rozmowa, rozwiejemy różne wątpliwości, podam Ci różne źródła, gdzie tez znajdziesz pomoc.
[19:39] <motyl1420>: czyli kto lubie taką prace i tak będzie pracowal, nawet gdyby był niewiadomo jak niechecany
[19:40] <Iza_Paszkowska>: Masz rację, to dotyczy każdej pracy. Nie tylko nauczycielskiej.
[19:40] <bisia>: :)
[19:41] <Iza_Paszkowska>: Pozdrawiam bisię z Łańcuta.
[19:41] <barbaramaria1994>: Zastanawiam się, co sprawia, że młodzi ludzie często idą na łatwiznę w miłości. Chodzi mi o to, że dla nich antykoncepcja to coś naturalnego i jest jedynym rozwiązaniem, a gdy parze zdarzy się "wpadka", twierdzą, że skoro jest niechciane, to lepiej jest
[19:41] <barbaramaria1994>: usunąć ciążę, bo po co dziecko ma cierpieć, skoro nie jest wyczekane i kochane
[19:42] <Iza_Paszkowska>: Mam wrażenie, że zawsze młodzież była o to oskarżana. W głębi duszy każdy marzy o idealnej i pięknej miłości.
[19:43] <Iza_Paszkowska>: Antykoncepcja jako coś naturalnego to efekt kultury masowej, mediów, itp.
[19:43] <Iza_Paszkowska>: Jestem przekonana, że aborcji jest o wiele mniej niż 50 lat temu.
[19:44] <Iza_Paszkowska>: Moim zdaniem współczesna młodzież bardziej niż ich rówieśnicy sprzed 50 lat mają świadomość, że poczęte dziecko jest osobą i ma prawo do życia.
[19:44] <mari-1992>: czyli jak mam napisac maila?
[19:44] <Iza_Paszkowska>: Tak, napisz mejla. Innych też zapraszam.
[19:44] <27kuba>: Na pytania, który trafaiją do "Małego Gościa" daje pani dłuższe rady, które zresztą mi się podobają :) Jeśli napisał bym na e-maila, też dostałbym taką odpowiedź
[19:45] <Iza_Paszkowska>: Odpowiadam każdemu od razu. Potem wybieram listy na stronę internetową, al;e też nie wszystkie. Wiele osób prosi o dyskrecję i zawsze tę prośbę spełniam.
[19:45] <bisia>: Bisia dziękuje i również pozdrawia!
[19:46] <gojdap>: Czy wciela Pani swoje rady w zycie czy raczej u Pani sprawdza sie powiedzenie, ze szewc bez butow chodzi
[19:47] <Iza_Paszkowska>: Świetne pytanie! czasami aż się wstydzę, gdy komuś odpowiadam i nagle uświadamiam sobie, że sama mam taki problem.
[19:47] <Iza_Paszkowska>: Na przykład poruszany dzisiaj temat przebaczania.
[19:47] <Iza_Paszkowska>: Im się jest starszym, tym trudniej.
[19:48] <Iza_Paszkowska>: Pamiętacie, jak w przedszkolu podawaliście sobie ręce na zgodę sekundę po kłótni?
[19:48] <Nastolatka>: :D
[19:48] <Ave_Sebastian>: [dumny]
[19:48] <Nastolatka>: Zgadzam się z panią
[19:48] <Iza_Paszkowska>: Pozdrawiam Cię Seba!
[19:48] <27kuba>: :))
[19:48] <Nastolatka>: Czy nudzi już panią niekiedy odpowiadanie na listy które się powtarzają ?
[19:48] <Iza_Paszkowska>: Nigdy mnie nie nudzi.
[19:49] <Iza_Paszkowska>: Bisia wie, że czasami bywałam surowa, ale się dogadywałyśmy. Listowne rozmowy trwają nieraz miesiącami.
[19:49] <barbaramaria1994>: oj, straciłam pewnie cenne odpowiedzi, gdyż wyrzuciło mnie z internetu
[19:49] <bisia>: Oj, temat wałkowany niegdyś przeze mnie na pewno nudził ;)
[19:50] <Iza_Paszkowska>: Zapis czatu będzie dostępny na stronie internetowej Małego Gościa już niebawem.
[19:50] <gojdap>: Czy Pani znajomi, rodzina i przyjaciele tez sie Pani radza w zyciowych sprawach?
[19:51] <Ave_Sebastian>: Dziękuję za pozdrowienia.
[19:51] <Iza_Paszkowska>: Znajomi tak, przyjaciele też.
[19:51] <Ave_Sebastian>: Pani Iza to bardzo mądra osoba, ja jestem dorosły i też korzystam z rad pani Izy.
[19:51] <bisia>: Iza - latami! :)
[19:51] <motyl1420>: to dobrze, bo często mamy tak podobne do siebie problemy...:)
[19:51] <mari-1992>: czy przebaczylaby Pani oprawcy, który zrobił krzywdę komus Pani najbliższemu?
[19:53] <Iza_Paszkowska>: Nie wiem, bo wydaje mi się, że takie sprawy nie są do zaplanowania. To jak tortury. Często myślałam, czy byłabym w stanie nie wydać kogoś, gdyby mnie torturowano.
[19:53] <gojdap>: Czy nie boi sie Pani, ze stanie sie odpowiedzialna za kogos, komu Pani cos poradzila, a okazalo sie to zla rada
[19:54] <Iza_Paszkowska>: Zawsze staram się spojrzeć na problem tak, jakby dotyczył mojego dziecka. Sprawy poważne radzę konsultować ze specjalistami. Udało mi się kilka osób nakłonić do leczenia.
[19:54] <Iza_Paszkowska>: czasami nie da się nic doradzić, tylko
[19:54] <Iza_Paszkowska>: próbować zrozumieć i wysłuchać.
[19:55] <Nastolatka>: Czy w listach można zwracać się do pani Iza a nie pani Izo ?
[19:55] <Iza_Paszkowska>: Można. Bisia z Łańcuta od lat tak do mnie pisze.
[19:56] <kasiakrenc>: dzieki za wszskoa z Bogiem
[19:56] <mari-1992>: co zrobic z agresywnym rodzenstwem, ktore jest w wieku gimnazjalnym?
[19:56] <Iza_Paszkowska>: To zależy czy jest starsze czy młodsze.
[19:57] <mari-1992>: mdlodsze
[19:57] <Iza_Paszkowska>: Męczące rodzeństwo to najlepszy trening przed problemami w życiu dorosłym.
[19:57] <Iza_Paszkowska>: Młodsze rodzeństwo najlepiej obłaskawić, docenić, motywować,
[19:58] <Iza_Paszkowska>: młodszymi można manipulować, czasmi pochwalić, wspólnie coś zrobić, a nie pokazywać swoje starszeństwo.
[19:58] <27kuba>: Moje rodzeństwo (siostra) ma 4 lata i już jest agresywna :/ Czuje się, jakby to była moja wina... przemoc rodzi przemoc
[19:59] <mari-1992>: dokladnie kuba
[19:59] <Iza_Paszkowska>: To z pewnością nie jest twoja wina, mała siostra walczy o siebie i swoją pozycję, uważa, że jest na straconej pozycji, stąd agresja.
[19:59] <Iza_Paszkowska>: Zapewniam, że takim maluchem można pokierować.
[19:59] <Nastolatka>: Bardzo pani dziękuje za wszystkie rady, i bardzo panią lubie :D
[19:59] <orihimeinoue>: mam pytanie: co zrobic jeżeli mam kolege satanistę w klasie . jak go namówic aby wierzył w Boga i stał sie lepszy?
[20:00] <Iza_Paszkowska>: To temat na dłuższą korespondencję, teraz powiem krótko, przekonuj swoim życiem.
[20:00] <27kuba>: Czy pani codziennie ma takie mnóstwo pytań?
[20:00] <Iza_Paszkowska>: Częstio bywają takie dni, zauważyłam, że im wcześniej siadam do kompa, tym więcej listów.
[20:00] <gojdap>: Czy istnieje mozliwosc osobistego spotkania z pania czy tylko poprzez maile
[20:01] <Iza_Paszkowska>: Przez mejle, gdyż mam dużą rodzinę, pracę i mnóstwo obowiązków.
[20:01] <gojdap>: A kogo Pani sie radzi, gdy ma jakies problemy
[20:01] <Iza_Paszkowska>: Swoje problemy przemadlam, a przed przyjaciółkami raczej się wygadam.
[20:01] <gojdap>: czy zaprzyjaznia sie Pani z czytelnikami
[20:02] <Iza_Paszkowska>: Tak. Może to nieprofesjonalne, ale ludzkie. I mam już takich przyjaciół. Różnica wieku niesamowita.
[20:02] <orihimeinoue>: mam pytanie : co zrobic jeżeli wszyscy oskarżają mnie że skarżę a to nieprawda. Mówie wszystkim że to nie ja a nikt mi nie wierzy. Co robić?
[20:04] <Iza_Paszkowska>: Porozmawiaj o tym z najmądrzejszą osobą w klasie. Zastanówcie się, dlaczego tak się dzieje. I jak to zmienić. Może kiedyś zdarzało się skarżenie i taka opinia przylgnęła do ciebie.
[20:04] <Iza_Paszkowska>: Trudno taka opinie zmienić. Wtedy najlepiej ją lekceważyć, robić dobrą minę do złej gry i czekać na poprawę sytuacji.
[20:04] <orihimeinoue>: Bardzo pani dziękuję za odpowiedź :)
[20:04] <motyl1420>: dziękuję za udzielone odpowiedzi i mile spędzony czas Pozdrawiam wszystkich!:)
[20:05] <motyl1420>: Obserwując widze że wiele osób pisze do Pani o swoich problemach, ale czy można rownież psać o sukcesach itp?
[20:05] <Iza_Paszkowska>: jasne!
[20:05] <gojdap>: Co lubi Pani robic w wolnym czasie
[20:05] <Iza_Paszkowska>: Bawić się z wnukami.
[20:05] <mari-1992>: nie myslala Pania o "zatrudnieniiu: pomocnika?
[20:05] <Iza_Paszkowska>: Jeszcze daję radę.
[20:06] <Iza_Paszkowska>: Kochani, dziękuję za mile spędzony czas!
[20:06] <Iza_Paszkowska>: Bardzo dziękuję kolegom z redakcji, Piotrowi i Adamowi.
[20:06] <Iza_Paszkowska>: Czas wracać do domu.
[20:06] <gojdap>: My tez dziekujemy
[20:07] <Iza_Paszkowska>: Na część problemów odpowiem w najbliższym tygodniu na stronie internetowej. Proszę o cierpliwość. Szczególnie mari-1992.
[20:07] <gojdap>: Szczesliwej podrozy
[20:07] <motyl1420>: :))
[20:08] <Nastolatka>: Dziękujemy :* dowidzenia


 

Pierwsza strona Poprzednia strona Następna strona Ostatnia strona
oceń artykuł Pobieranie..
  • Kasiek
    27.04.2015 22:48
    Mam dosyć duży problem. W szkole czuję się jak śmieć. Mam wrażenie, że nikt mnie nie lubi, że jestem zbyt nachalna. A ostatnio zaczął podobać mi się chłopak z pierwszej liceum. Myślałam, że coś z tego wyjdzie, ale on chyba tylko się do mnie uśmiechał, żeby nie było mi przykro. Natomiast w domu cały czas kłócę się z rodzicami, bratem i czuję się samotna. W zeszłym roku skończyłam podstawówkę z bardzo wysoką średnią. Dzisiaj ona ledwo przekracza 4,00. Co jest jednym z powodów do kłótni z rodzicami. Nie chcę się uczyć. Nie wiem dlaczego, ale po prostu nie chce mi się. Już nie nadążam z nauką w szkole, w szkole muzycznej. Co robić? Pierwszogimnazjalistka
  • Dominika
    29.06.2015 15:26
    Dzień Dobry,mam na imię Dominika chodzę do drugiej gimnazjum,chciałam bym prosić o pomoc bo nie chcę być taka jaka jestem chcę się zmienić na lepsze!
    Ten rok szkolny był dla mnie bardzo trudny,było dużo sprawdzianów,klasówek lecz najgorsze jest to że,wmówiłam sobie że sama nie dam rady się uczyć i potrzebuje do tego innej osoby. Zamiast się uczyć wolałam siedzieć na Facebooku,pisać SMS z przyjaciółkami i znajomymi,oglądać telewizor robić inne rzeczy niż się uczyć.Nawet nie odrabiałam zadań domowych.Zaczęło pojawiać się dużo jedynek i co raz więcej materiału do nadrobienie to wszystko zaczęło mnie przerastać,na dodatek nie widziałam wsparcia w najbliższych czułam się jak bym została z tym wszystkim sama.Poddałam się.Na koniec roku miałam 6 zagrożeń wszystko udało mi się zaliczyć ale na świadectwie mam same dwóje mam jedna czwórkę z polskiego tróje z niemieckiego i 3 piątki z zachowania Religi i zajęć artystycznych a reszta ocen to dwóje.Było i jest mi tak wstyd że nawet nie chciałam pokazać mamie świadectwa a gdy znajomi się pytają o moją średnią to ich okłamuję,jest mi tak bardzo wstyd .Właśnie zaczęły się wakacje i uznałam że to dobry czas na zmiany i dla tego pisze do pani mając nadzieję że,pomoże mi pani znaleźć jakieś rozwiązanie.
    Proszę o szybką odpowiedz.
    z wyrazami szacunku Dominika
  • dominika1506
    29.06.2015 15:55
    Dzień Dobry,mam na imię Dominika chodzę do drugiej gimnazjum,chciałam bym prosić o pomoc bo nie chcę być taka jaka jestem chcę się zmienić na lepsze!
    Ten rok szkolny był dla mnie bardzo trudny,było dużo sprawdzianów,klasówek lecz najgorsze jest to że,wmówiłam sobie że sama nie dam rady się uczyć i potrzebuje do tego innej osoby. Zamiast się uczyć wolałam siedzieć na Facebooku,pisać SMS z przyjaciółkami i znajomymi,oglądać telewizor robić inne rzeczy niż się uczyć.Nawet nie odrabiałam zadań domowych.Zaczęło pojawiać się dużo jedynek i co raz więcej materiału do nadrobienie to wszystko zaczęło mnie przerastać,na dodatek nie widziałam wsparcia w najbliższych czułam się jak bym została z tym wszystkim sama.Poddałam się.Na koniec roku miałam 6 zagrożeń wszystko udało mi się zaliczyć ale na świadectwie mam same dwóje mam jedna czwórkę z polskiego tróje z niemieckiego i 3 piątki z zachowania Religi i zajęć artystycznych a reszta ocen to dwóję.Było i jest mi tak wstyd że nawet nie chciałam pokazać mamie świadectwa a gdy znajomi się pytają o moją średnią to ich okłamuję,jest mi tak bardzo wstyd .Właśnie zaczęły się wakacje i uznałam że to dobry czas na zmiany i dla tego pisze do pani mając nadzieję że,pomoże mi pani znaleźć jakieś rozwiązanie.
    Proszę o szybką odpowiedz.
    z wyrazami szacunku Dominika
  • Mosiosława
    15.12.2016 11:56
    Mosiosława
    Jak dowiedzieć się kiedy będzie następny czat?
Dyskusja zakończona.