Jean-Eugène Buland (1852–1926), „Niewinne małżeństwo”, 1884, Musée des Beaux-Arts, Carcassonne
William Hogarth (1697–1764), „Bankiet przedwyborczy”, 1755, Soane's Museum, Londyn
Ford Madox Brown (1821–1893), „Eliasz wskrzeszający syna wdowy”, 1868, zbiory prywatne
Eustache Le Sueur (1616–1655), „Święty Paweł nauczający w Efezie”, 1649, Galeria
Hippolyte Flandrin (1809-1864), „Wjazd Chrystusa do Jerozolimy” 1842-1848 Kościół Saint-Germain-des- -Prés, Paryż
Edouard De taille (1848–1912), "Sen" 1888, Musée d’Orsay, Paryż
John Everest Millais (1829-1896), „Niewidoma dziewczyna”, 1854-1856
Winslow Homer (1836 – 1910), „Strzał z bicza”, 1872 olej na płótnie Butler Institute of American Art, Ohio
Czy można być jednym z najsłynniejszych malarzy i jednocześnie być kiepsko znanym? Można – jeśli się jest Rogierem van der Weydenem.
Henryk Siemiradzki (1843-1902), „Chrystus i Samarytanka” (1890), olej na płótnie, Galeria Sztuki, Lwów