Volkswagen Magellan to połączenie vana, kombi i samochodu terenowego.
Volkswagen Magellan
Dzięki swym nieprzeciętnym możliwościom nazwano go imieniem portugalskiego odkrywcy, Ferdynanda Magellana. Volkswagen Magellan bez trudu i szybko porusza się po każdej nawierzchni. Jego podwozie wyposażono w pneumatyczne zawieszenie z hadraulicznymi elementami doskonale tłumiącymi wszelkie drogowe nierówności.
Mogłoby się wydawać, że to samochód terenowy. Tymczasem Magellan świetnie radzi sobie nie tylko na bezdrożach. Układ foteli wskazuje z kolei na vana. Magellan może zabrać na swój pokład sześć osób siedzących w trzech rzędach. Pasażerowie ostatniego rzędu mają dwuosobową kanapę, którą w razie potrzeby można schować w podłodze. Wtedy jest więcej miejsca na bagaż.
W samochodzie natomiast nie ma koła zapasowego, ponieważ odkrywca Magellan go nie potrzebuje. Jego opony pozwalają na jazdę pomimo przebicia. Samochód odkrywcy napędza silnik W8 o mocy 275 KM przenoszonej na wszystkie koła. Fotel kierowcy, umieszczony dość wysoko, umożliwia widoczność godną odkrywcy.
Zupełną nowością w Magellanie jest system nawigacji satelitarnej GPS, który kierowca może wyjąć z samochodu i używać w czasie pieszych wędrówek. Auto pierwszy raz pokazano w 2002 roku na targach motoryzacyjnych w Detroit. W Polsce chyba nieprędko zobaczymy go na drodze.
To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.