nasze media Mały Gość 04/2024
  • Marek
    15.01.2018 07:54
    18 Wtedy Jezus podszedł do nich i przemówił tymi słowami: «Dana Mi jest wszelka władza w niebie i na ziemi. 19 Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody4, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. 20 Uczcie je zachowywać wszystko, co wam przykazałem. A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata»5.
    doceń 4
  • gosć
    15.01.2018 08:25
    Oczywiście, że napotyka opór, ponieważ nie ma żadnego umocowania w Ewangelii, aby przyjmować na socjal imigrantów obcych religijnie i kulturowo, którzy zagrażają bezpieczeństwu Europy.
    doceń 26
    • Batrahe
      15.01.2018 12:50
      W Ewangelii jest zalecenie przyjmowania przybyszów.
      • KJ
        15.01.2018 15:23
        Przybyszów. Jak ktoś zapuka do moich drzwi - czy to będzie Polak czy Arab - to go nakarmię, napoję, pozwolę mu się umyć, a nawet go przenocuję dwa dni. Ale później ma sobie znaleźć pracę i dom. To też jest w Piśmie.
        doceń 15
        0
      • Gość
        16.01.2018 18:24
        "później ma sobie znaleźć pracę i dom" to "Didache" rdz 12 "1. Przyjmujcie każdego, kto przychodzi w imię Pana. Później wypróbujecie go i poznacie, potraficie bowiem odróżnić prawą rękę od lewej. 2. Jeśli przybysz jest tylko przejazdem, pomóżcie mu, na ile was stać, a niech nie zostanie u was dłużej niż dwa lub trzy dni, gdy konieczne. 3. jeśli zaś chce u was osiąść, a ma jakiś zawód, niech pracuje by się wyżywić. 4. jeśli natomiast nie ma żadnego zawodu, zadbajcie rozsądnie o to, by chrześcijanin nie żył pośród was w bezczynności. 5.Gdyby zaś nie chciał tego czynić, znaczyłoby to, że kupczy tylko Chrystusem. Strzeżcie się takich ludzi!"
        doceń 6
        0
  • racjonalista
    15.01.2018 08:38
    > Ks. Eric de Nattes przyznaje, że zamiast dyskutować o przyczynach napływu migrantów, on preferuje opcję ewangeliczną: „tymi, którzy już są we Francji, tymi którzy żyją na ulicy, trzeba się po prostu zająć”.

    No tak, najpierw wpuśćmy miliony obcych kulturowo i wrogich nam imigrantów, których celem jest zniszczenie chrześcijaństwa i wprowadzenie islamu, a potem się nimi po prostu zajmijmy. Wszystko w imię "ewangelii".
    doceń 21
  • Kasia
    15.01.2018 08:45
    Naszym wrogiem nie sa imigranci tylko lewackie rzady, ktore chca zmiany kulturowej, czyli wytrzebienia chrzescijanstwa z Europy. To mozna zatrzymac tylko wyborami. No ale jak francuzi sobie Macrona wybieraja, to nie widze tutaj zadnych perspektyw..........
    doceń 23
  • Marek z UK
    15.01.2018 08:57
    Ewangeliczne przyjmowanie uchodźców, tak, ale nie na ślepo, zacytuję Wam inny fragment Ewangelii "nie rzucajcie pereł waszych przed świnie i nie dawajcie psom tego co święte".
    doceń 22
    • Batrahe
      15.01.2018 12:53
      Dobrze jest przypomnieć sobie List do Rzymian: "Jeżeli nieprzyjaciel twój cierpi głód - nakarm go. Jeżeli pragnie - napój go. Tak bowiem czyniąc, węgle żarzące zgromadzisz na jego głowę. Nie daj się zwyciężyć złu, ale zło dobrem zwyciężaj” (Rz 12, 14.17-21)
      • a
        15.01.2018 21:33
        Tak, nakarm a nie utrzymuj na socjalu przez kilkanaście lat za wypracowane przez siebie pieniądze. Często mówi się, że św. Rodzina to byli tacy migranci w Egipcie, ale zapomina się o tym, że ich nikt nie utrzymywał - przez całe życie w pocie czoła ciężko pracowali można więc przy puszczać, że i w Egipcie tak było a kiedy tylko zagrożenie minęło - wrócili do swojego kraju. Porównaj to sobie uprzejmie z obecną migracją i wyciągnij wnioski. Ja mam kilkoro własnych dzieci na utrzymaniu, pracuję na prawie dwa etaty - nie mam sił ani ochoty sponsorować młodych byczków, którym zamarzyło się lepsze życie na cudzy koszt.
        doceń 10
        0
      • Batrahe
        16.01.2018 15:10
        a, ależ nikt Ci nie karze utrzymywać migrantów w Twoim mieszkaniu
        doceń 0
        0
  • taka prawda
    15.01.2018 09:20
    Katolikom ze wszystkich krajów powoli otwieraja sie oczy na to że Jezus nigdzie i nigdy nie nakazał samobójczych działań wobec swoich bliskich, swojego narodu przez ściaganie hord najeżdzców. Hord które zniszczą cywilizacje i chrześcijaństwo.
    doceń 26
  • Fcv
    15.01.2018 09:26
    Nie tylko we Francji napotyka opór . W Polsce również . Jednak Francja już dawno przegrała sama odeszła dobrowolnie od kościoła pozwalając na burzenie kościołów albo przerabianie ich na dyskoteki . Jakie ma znaczenie tersz ten ich opór. ..
    doceń 11
  • Anonim (konto usunięte)
    15.01.2018 10:11
    Często przytaczany cytat z Pisma Świętego, "byłem przybyszem, a przyjęliście mnie" to wyrywanie cytatów z Biblii dla swoich potrzeb. W Piśmie jest również napisane, "Kto nie pracuje, niechaj też niech nie je". Czyli co przyjąć imigrantów, i mają umrzeć z głodu, bo w Niemczech wśród zweryfikowanych imigrantów niepracujących jest 600 tysięcy?. Uchodźcom pomaga się poprzez Kościół i fundacje na miejscu, bo wtedy mamy pewność że pomagamy ofiarom wojny. Nikt już nie ma złudzeń, nawet Merkel, że do Europy trafia niewielu uchodźców, bo ich nie stać zapłacić ISIS 6 tysięcy dolarów by ich w pontonie ktoś do Europy przywiózł. Wszyscy wiedzą że ISIS na tym kryzysie zarabia miliony(od bodaj 6 do 8 tysięcy dolarów za osobę), a i tak przyjmują imigrantów, i dają zarobek ISIS które niszczy Syrię. Komu zatem pomagają Niemcy i Francja?, imigrantom i ISIS.
    doceń 18
    • Batrahe
      15.01.2018 14:32
      Marcin B-om, słowa "byłem przybyszem, a przyjęliście mnie" z Mt 25 są dla chrześcijanina bardzo ważne i odnoszą się do Sądu Ostatecznego. Nie wiem, w jakim sensie miałyby być "wyrwane z kontekstu" przez niektórych ludzi.
      Poza tym w Piśmie nie ma zdania "kto nie pracuje, niech nie je",w Liście do Tesaloniczan jest "kto nie chce pracować, niech też nie je". Większość ludzi chce wykonywać jakąś pracę, ale jeżeli jej nie ma lub nie są na razie do niej zdolni (np. nie mają odpowiednich kwalifikacji) to nie można odmawiać im jedzenia.
      • Anonim (konto usunięte)
        15.01.2018 19:17
        "Batrahe". W takim sensie są wyrwane z kontekstu że nawet miłosierdzie nie zwalnia z odpowiedzialności. Jeżeli przyjmiesz bezdomnego do domu, a on cię okradnie, skrzywdzi twoją rodzinę, to nie jesteś współodpowiedzialna tragedii?. Dlatego NIE WOLNO przyjmować wszystkich i za wszelką cenę, to utopia( na świecie setki milionów ludzi gorzej żyje niż biedny Polak), a po drugie bierzemy odpowiedzialność za swoje czyny. Dlatego powinno się pomagać Syryjczykom poprzez Kościół i fundacje na miejscu, bo wiemy że te pieniądze będą wydane godnie, i ta pomoc nie niesie za sobą podwójnego/potrójnego wzrostu przestępczości(to ma miejsce w krajach gdzie przyjęto imigrantów). A mój cytat o pracy właśnie wyrwany z kontekstu mógłby zostać zrozumiany że ludzie niepracujący powinni umierać z głodu. Chodziło mi o pokazanie sensu wyrywania zdań z Biblii. Oboje wiemy że niepracujący i bezdomni muszą zostać nakarmieni. W Biblii nie wyrwany z kontekstu jest Dekalog,nie jest wyrwane z kontekstu Kazanie na Górze, i uzupełnienie Dekalogu przez Jezusa.
        doceń 11
        0
      • Batrahe
        16.01.2018 15:17
        Marcin B-om, nikt nie chce przyjmować migrantów "za wszelką cenę". Jeżeli jednak mamy do tego środki i możliwości (a mamy) to powinniśmy to zrobić, tym bardziej że o większą pomoc apeluje papież, w dodatku korytarze humanitarne pozwalają ograniczyć do minimum niebezpieczeństwo terroryzmu, bo weryfikacja jest bardzo staranna.
        doceń 0
        0
  • Luk
    15.01.2018 10:21
    Mądrość Syracha 11:
    29 Nie wprowadzaj do domu swego każdego człowieka,
    różnorodne są bowiem podstępy oszusta.
    30 Jak złowiona kuropatwa w klatce,
    tak serce pysznego:
    jak szpieg wypatruje on słabe strony,
    31 podając dobre rzeczy za złe, przygotowuje zasadzkę
    i najlepszym twym zaletom przygania.
    32 Przez iskrę węgiel napełnia się ogniem,
    a człowiek niegodziwy czyha na krew.
    33 Strzeż się człowieka złego, który knuje niegodziwości,
    by nie sprowadził na ciebie hańby niezatartej.
    34 Przyjmij obcego do domu, a wtrąci cię w zamieszanie
    i oddali cię od twoich najbliższych.
    https://www.fronda.pl/blogi/poznacie-prawde-a-prawda-was-wyzwoli-j-832/nie-wprowadzaj-do-domu-swego-kazdego-czlowieka-syr-1129,46668.html
    doceń 18
  • ostrzeżenie sw. Jana
    15.01.2018 10:34
    Jeśli ktoś przychodzi do was
    i tej nauki nie przynosi,
    nie przyjmujcie go do domu
    i nie pozdrawiajcie go,
    11 albowiem kto go pozdrawia,
    staje się współuczestnikiem jego złych czynów.
    doceń 18
    • Bezimienny
      15.01.2018 10:45
      Bezimienny
      Tak, tylko Jan pisał o heretykach, nie o innowiercach. I - po drugie - w "nie przyjmujcie go do domu" chodzi o przyjmowanie w Kościele; przyjmowanie wędrownych nauczycieli heretyków tak, jakby byli nauczycielami wiary. Chodzi o odcięcie się od herezji, by nie doprowadzać w Kościele do zamieszania odnośnie do zdrowej nauki. Warto zawsze czytać Biblię w kontekście.
      • Megi
        17.01.2018 15:08
        Bezimienny gdzie w liście u sw.Jana znajduje się NAUKA ostrzegająca prze przed heretykami i innowiercami???...GDZIE JAN ROZRÓŻNIA heretyka i innowiercę???Zarówno heretycy i innowiercy, którzy głoszą SWOJĄ sola fide są ZAGROŻENIEM dla domu w którym życie z Bogiem w Trójcy Jedynym jest przez nich bezczeszczone, bo ZDROWĄ NAUKĘ ODRZUCAJĄ i PRAWDOM WIARY KK się SPRZECIWIAJĄ....jedni i drudzy są heretykami....pierwsi z wyboru, drudzy z oporu przed życiem z Chrystusem w Jego Jedynym Świętym Powszechnym i Apostolskim Kościele, poza którym nie ma ZBAWIENIA
        doceń 5
        0
      • wołający na puszczy
        19.01.2018 18:23
        Kłamiesz Bezimienny !. Jan naspisał to o wszystkich innowiercach.A szczególności o naukacxh podważajacych Ewangelię tak jak Koran.Przeczenie boskości Jezusa i synostwa Boga w Koranie , to główna cecha antychrysta według św. Jana.
        doceń 1
        0
  • gosć
    15.01.2018 12:16
    Kard. Nycz podczas wczorajszej homilii stwierdził, że "spotkanie z migrantem, to spotkanie z Jezusem" (http://warszawa.gosc.pl/doc/4454245.Spotkanie-z-uchodzca-jak-spotkanie-z-Jezusem) - ciekawe, czy to samo powiedziałby parze Polaków napadniętych w zeszłym roku w Riminii?
    doceń 19
  • Batrahe
    15.01.2018 12:49
    To, że nauczanie Franciszka w sprawie imigrantów spotyka się z oporem niektórych katolików, powinno budzić raczej nasz smutek. Nauczanie to jest ściśle związane z Ewangelią. W przypadku wzmiankowanych w artykule Francuzów może to wiązać się np. z tym, że zbyt wiele zadań spoczywa na zbyt małej grupie ludzi.
    • KJ
      15.01.2018 14:57
      Twoim zdaniem, jest związane z Ewangelią? To poproszę o jakiś cytat z którejś z Ewangelii, w których Chrystus nakazuje mi przyjmować imigrantów, którzy żyją obecnie co najmniej 1000 km ode mnie (Włochy, Grecja)? Jeden właściwy cytat i przyznam Ci rację.
      doceń 13
      • Batrahe
        16.01.2018 15:34
        No cóż, wystarczy słynny tekst z Mt 25, który nie pozostawia żadnych wątpliwości: "weźcie w posiadanie królestwo, przygotowane wam od założenia świata!
        35 Bo byłem głodny, a daliście Mi jeść;
        byłem spragniony, a daliście Mi pić;
        byłem przybyszem, a przyjęliście Mnie; " A drugi to po prostu przykazanie miłości, które na pewno znasz.
        doceń 0
        0
    • Gość
      16.01.2018 18:27
      czy kondolencje Franciszka w sprawie Fidela Castro też ma nie budzić oporów?
      doceń 6
  • gut
    15.01.2018 15:16
    Zdrowy Egoizm...❔
    doceń 1
  • rada
    15.01.2018 17:53
    radze nawoływać o zaprzestanie bombardowań Afganistanu, Iraku, Syrii, Jemenu, Libii... to żaden normalny człowiek nie opuści swego domu
    doceń 5
  • moim zdaniem
    16.01.2018 13:55
    Francuzi wyznania chrześcijanskiego nie maja juz żadnego wpływu na swoje państwo, u nich będzie wkrótce szariat rządził. CZY TEGO SAMEGO CHCECIE POLACY? jesli tak to słuchajcie propagandy proislamskiej i otwierajcie swoje portfele, sypialnie, serduszka uchodzcom z Azji i Afryki.
    doceń 6
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.